Sorun Cevaplayalım
PC FORUMLARI
Kullanıcı Adı
Parola
Video İzlemek, Albümlere Girmek, Resimleri ve Linkleri Görmek, Eklentileri İndirebilmek, Paylaşım Yapabilmek, Yorum Yazabilmek, Tüm Bölümlere Ulaşabilmek İçin Mutlaka Üye olmanız gerekmektedir.
Üye Olmak İçin Tıklayın.
Geri Dön   PC FORUMLARI > Eğitim > Sınavlar > ALES Soru Tipleri ve Onemli Bilgiler
Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Konu Seçenekleri
Eski 11-05-2007, 09:45 AM   #1 (permalink)
ALBaTRoS - ait Avatar
Yaş: 25
Mesajlar: 4,090 | Albüm: ALBaTRoS'in Resim Albümü
Tecrübe Puanı: 221
Rep Puanı : 2154
Rep Derecesi : ALBaTRoS has a reputation beyond reputeALBaTRoS has a reputation beyond reputeALBaTRoS has a reputation beyond reputeALBaTRoS has a reputation beyond reputeALBaTRoS has a reputation beyond reputeALBaTRoS has a reputation beyond reputeALBaTRoS has a reputation beyond reputeALBaTRoS has a reputation beyond reputeALBaTRoS has a reputation beyond reputeALBaTRoS has a reputation beyond reputeALBaTRoS has a reputation beyond repute
İletişim: ALBaTRoS - MSN üzerinden Mesaj gönder
ALES Soru Tipleri ve Onemli Bilgiler
SAYISAL BÖLÜM
Sayısal Akıl Yürütme
Sayısal malzeme ile akıl yürütme yeteneğini ölçmeyi amaçlayan bu bölümde, temel matematik kavramlarını ve bunlar arasındaki ilişkileri anlama,sayısal problemleri çözebilme, sayısal malzemeyi kavrama, öğelerine ayırabilme, bu öğeler arasındaki mantıksal ilişkileri bulma gibi davranışlar yoklanacaktir. Bu bölümde kullanılacak malzeme aritmetik, cebir ve geometri alanlarından ve dalı ne olursa olsun bütün üniversite mezunlarının bilmesi beklenen konulardan seçilecektir. Malzeme seçiminde, ortaokul düzeyinin üzerine çıkılmayacaktır.
Bu üç alandaki malzemenin kapsadığı konular şunlar olabilir:
Aritmetik: Rasyonel sayılarla dört işlem, negatif olmayan üsler ve kökler, yüzde hesaplama, ortalama hesaplama, çarpanlara ayırmanın teme! kuralları, en küçük ortak kat, en büyük ortak bölen, basit olasılık, sayıların özellikleri (tek ve çift sayılar, asal sayılar, bölünebilme kuralları), temel sayma kuralları, tablo ve grafiklerin kavranması
Cebir: Uslu cebirsel ifadelerin çarpanlara ayrılması ve sadeleştirilmesi, eşitlikler ve eşitsizlikler, mutlak değer, birinci ve ikinci dereceden denklemler, denklem sistemleri, sözel olarak ifade edilmiş problemin cebirsel eşitliğe veya eşitsizliğe dönüştürülmesi
Geometri: Paralel çizgilerin özellikleri; daire, üçgen, dörtgen ve öteki çokgenlerin temel
özellikleri; eşkenar üçgen, ikizkenar üçgen ve 30°-60°-90° üçgeni gibi özel üçgenler; kare, dikdörtgen gibi özel dörtgenler; alan, çevre ve hacim hesapları; Pisagor Teoremi; derece olarak açı ölçüleri; basit koordinat geometrisi

Grafik ve Tablo Okuma
Bu tür sorular tablo veya grafikte verilen bilgileri anlama, bunlar arasındaki ilişkileri görebilme, belirli bir amaç için uygun olan bilgileri seçme, bu bilgilerden çıkartılabilecek sonuçları bulma gibi davranışları yoklamayı amaçlamaktadır. Bu maddeler için önce grafik ya da tablolar (ya da ikisi birden) verilecek sonra bunlarla ilgili sorular sorulacaktır.
Sayılarla Mantıksal Akıl Yürütme
Bu tür sorular, Sözel Bölümde yer alan "mantıksal akıl yürütme" (Bk. sayfa 7) sorularıyla benzer davranışları, sayısal ve geometrik malzeme kullanarak yoklamayı amaçlamaktadır.

SÖZEL BÖLÜM

Sözel Akıl Yürütme
Sözel malzeme ile akıl yürütme yeteneğini ölçmeyi amaçlayan bu bölümde, sözcükler ya da sözcük grupları (cümleler) arasındaki ilişkileri görebilme, sözel problemleri çözebilme, sözel malzemeyi kavrama, öğelerine ayırabilme, bu öğeler arasındaki mantıksal ilişkileri bulma gibi davranışlar yoklanacaktır. Bu bölüm bir dil testi (Türkçe testi) değildir. Dolayısıyla dil bilgisi, anlatım becerisi, yazım bilgisi gibi davranışlar yoklanmayacaktır. Ancak, adayların kelime bilgisi ve okuma deneyimleriyle kazandıkları genel kültürleri bu bölümdeki soruları cevaplamalarında etkili olabilecektir

Sorularda kullanılacak sözel malzeme hipotetik (farazi) bir durumla ilgili olabileceği gibi, belirli bir alanla ilgili bilgileri veya görüşleri de içerebilir. Konuların mümkün olduğu kadar çeşitlilik göstermesine çalışılacaktır (sosyal bilimler, fen bilimleri, biyolojik bilimler, politika, ekonomi, sanat, edebiyat, trafik, çevre, turizm, sağlık, güncel olaylar vb.). Seçilecek malzeme, okul başarısı ve öğrenim gördüğü alan ne olursa olsun bir üniversite mezununun karşılaşmış olması ve anlaması beklenen türden olacaktır. Başka bir deyişle, soruyu cevaplamak için belirli bir alanda üniversitede edinilmiş bilgilerin kullanılması beklenmeyecektir. Bu sorularla yoklanacak bazı davranışlar şunlar olabilir:
Verilen kavramlarla aynı biçimde ilişkili olan seçeneği bulma
Verilen kavramla eş anlamlı ya da zıt anlamlı olan seçeneği bulma
Cümledeki boşluğu anlam açısından uygun biçimde tamamlayan sözcüğü ya da sözcük grubunu bulma
Seçenekler arasında belirli bir ölçüte (kanıtlanabilirlik, öznel düşünce, belli bir duyguyu belirtme vb.) uygun olanı bulma
Verilen cümlede söz konusu olan anlatım biçimini bulma
Cümlenin belirli bir öğesinin amacını bulma
Verilen iki cümle arasında görünürdeki çelişkiyi giderecek (ya da uyuşmayı bozacak) seçeneği bulma
Verilen durumdan çıkarılabilecek sonucu; verilen duruma neden olabilecek durumu bulma
Verilen problem durumuna çözüm olabilecek seçeneği bulma
Verilen cümle ya da parçadaki sayıltıyı bulma
- Parçada yararlanılan akıl yürütme ya da ikna etme yöntemini belirleme
- Parçada kullanılan dile, anlatıma dayanarak yazarın tutumunu, yaklaşımını belirleme

Mantıksal Akıl Yürütme
Bu tür sorularda kişiler, yerler, cisimler, durumlar ya da olaylar ile ilgili olarak verilen hayali ilişkileri çözümleme, anlama, bunlardan mantıksal sonuçlar çıkarabilme yeteneğinin yoklanması amaçlanmaktadır. Bu soruların doğru cevaplanabilmesi için formal mantık bilgisi gerekmemektedir.
Bu sorularda, önce 3-7 cümleden oluşan ve karmaşık bir ilişkiler bütününü belirleyen bir metin ya da önermeler grubu verilecek, sonra, verilen ilişkilerin ya da bunların doğurgularının kavranıp kavranmadığı yoklanacaktır. Aynı metinle ilgili sorular birbirinden bağımsızdır, yani gruptaki bir soruyu cevaplayıp cevaplayamama bir başkasını cevaplamada etkili olmamaktadır. Ayrıca, sorular birbirinden bağımsız olarak cevaplanacağından, bir sorunun doğru cevabı başka bir sorunun doğru cevabıyla uyuşmayabilir. Bu soruları cevaplarken basit şema ya da tablolar oluşturmak cevaplamayı kolaylaştırabilir.
- Verilen durumu örneklendiren (ya da duruma örnek olamayacak) seçeneği bulma
- Verilen görüşe açık destek sağlayan (ya da sağlayamayan) durumu bulma
- Amaçlanan sonucun gerçekleşmesi için yapılması gerekeni bulma
- Kendi içinde ya da parçadaki öteki cümlelerle tutarlı olmayan cümleyi bulma
- Parçanın ana düşüncesini, parçada asıl söylenmek isteneni ya da parçanın temel amacını bulma
- Parçaya uygun başlığı seçme
- Parçada değinilen (ya da değinilmeyen) bilgileri, görüşleri vb. bulma
- Parçaya dayanarak cevaplanabilecek soruyu bulma
- Parçada belirtilen durum ya da görüşlerin doğurgularmı, parçaya dayanarak ulaşılabilecek yargıları bulma
- Parçada öne sürülen görüşün (belirtilen yöntemin) uygulanabileceği durumu ya da belirli bir duruma nasıl uygulanabileceğini bulma
Verilecek ilişkiler, zaman açısından sıralanış (X, Y'den önce fakat Z'den sonra gitmiştir.), mekânda sıralahış (X kenti Y'nin güneyinde, Z'nin doğusundadır.), üyelik ya da bir kümenin elemanı olabilme koşulları (Komiteye Dr. X girerse Dr. Y de girmelidir.) ya da neden-sonuç ilişkileri (X olursa Y olamaz.) biçiminde olabilir. Ayrıca, ilişkilerin bir kısmı sabit, değişmez (Üçüncü evin sahibi X'tir.); bir kısmı seçenekli, değişebilir (X ya ressam ya da müzisyendir; Y'nin mesleği sağlıkla ilgilidir.) nitelikte olabilir. Soruları cevaplamada yararlanılacak bilgilerden bir kısmının, verilen ilişkilerden çıkarılması gerekebilir. Örneğin, bir raftaki kitaplardan Y, X'in sağında, Z de Y'nin sağında ise, bu bilgiden Z'nin X'e göre sağda olduğu anlaşılmalıdır. Ancak, verilen ilişkinin açık bir biçimde gerektirmediği başka ilişkilerin var olduğu kabul edilmemelidir. Örneğin X'in Z'den uzun olması, onun Z'den ağır da olmasını gerektirmez.
__________________
Ver O Artık Eskı GunLerimi

BİTMEZ TÜKENMEZ AŞKIMIZ KALBİMİZDE YAŞIYORUZ

HAYDİ BASTIR SAMSUNSPOR ŞAMPİYONLUK

İSTİYORUZ....



SAMSUNSPOR'UM
ŞİRİNLER

ALBaTRoS Çevrimdışı   Alıntı ile Cevapla
::.ales kursunda kampanya.::.pendik bilkey kariyer kursu.::
Konuyu Açan: bilkeytuzla - Bölüm: İlanlarınız - Tarih: 26-01-2010 03:16 PM
ALES için başvurular yarın başlıyor
Konuyu Açan: Qrqaniq - Bölüm: Türkiyeden Haberler - Tarih: 21-09-2008 01:06 PM
Bayram Hocamın şehadetinden onceki onemli sözleri...
Konuyu Açan: F!N4LShare - Bölüm: Dini Makaleler - Tarih: 20-06-2008 12:10 PM
ALES yarın yapılacak
Konuyu Açan: F!N4LShare - Bölüm: Türkiyeden Haberler - Tarih: 10-05-2008 09:28 AM
2007 Bahar Dönemi ALES Sayısal Veriler
Konuyu Açan: ALBaTRoS - Bölüm: Sınavlar - Tarih: 11-05-2007 02:37 PM
Cevapla

Bookmarks

Etiketler
bilgiler, onemli, tipleri, soru, ales

Konu Seçenekleri

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodları Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık

Forumun Mobil Arayüzü
Powered by vBulletin ® Version 3.7.5 Jelsoft Enterprises Ltd. 2006- 2014 © PcForumları

PcForumları Uyarı: Sitemiz forum sitesi olduğundan, gönderilen mesajlar incelenmeden ve onay almadan yayınlanmaktadır. Bu nedenle mesajlardaki yasadışı unsurların sorumluluğu mesajı gönderen kullanıcıya aittir. Yasadışı Mesajları burdan bildirebilirsiniz.Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0 ©2011, Crawlability, Inc.

PcForumları İçerikler: Malometre | Forum | Forumlar | Video Galeri | Etiketler | Yerli Diziler | Reklam Vermek İçin